LED karácsonyfa - rPi vezérléssel - 1. rész: hardver beszerzés

 

Első komolyabb projektem, az ünnepek közeledtével a "virtuális" karácsonyfa.

 

Mi szükséges hozzá?

hardver:

 

- Raspberry Pi 3 (de szerintem a 2-essel is simán megy) + táp (fontos, hogy inkább szánd rá, és vegyél nagyobb tápot, hátha lesz olyan projekted, amihez jól jön)

rpi_alaplap.jpg

- SD kártya: gondold meg mire használod, vegyél inkább 16 G vagy nagyobb méretűt, mert most már szinte ez a legkisebb költség

- próbapanel rPi-hez (mielőtt leforrasztanál bármit, itt még javíthatsz rajta :)), az én választásom:

probapanel.jpg

- jumper kábel készlet (mama-papa), hogy össze tudd kötni a próbapanelen a dolgokat, illetve az rPi-t a próbapanellel:

jumper_cable_150mm_fm.jpg

- jumper készlet 2 (opcionális): ezzel elegánsabban lehet a próbapanelen összekötni a szükséges lábakat:

jumper_kable_keszlet.jpg

- 3 db tranzisztor (MOSFET): típusa IRFZ44N

irfz44n_med.jpg

 

- RGB led szalag: ez egy elég fontos lépés, milyet választasz, kültéri-beltéri, 5050-60 vagy 5050-30 -as ra lesz szükséged, 5 méterre (az én választásom az 5050-60-as beltéri)

led-strip-5050-rgb-internal-60leds-metre-12v.jpg

- táp a ledek meghajtására: ez függ a LED szalagon lévő ledek számától, ha kicsi tápot választasz, tönkremehet! Én ezt használom: 12 V, 7 A -es tápot (mert kell ennyinek a power!)